Startsida

onsdag 14 augusti 2013

Kolla så vet du lite mer om mig!

Så jag kom upp med det här:

1. Favoritkaraktär/er: Katniss Everdeen, Luna Lovegood, Tyrion Lannister, Arya Stark, Jon Snow, Finnick Odair, Sirius Black m.f
2. Förebild: J.K. Rowling för att jag gillar att skriva och älskar att läsa. Jennifer Lawrence för hon är helt underbar. Är inte alls så bra på att skådespela som hon men det skulle var så sjukt kul att vara med i filmer och få uppleva sådana upplevelser, träffa nya vänner osv. Men mest för hennes peronlighet. Hon är sig själv, rolig och jag vet inte, allt!
3. Måste träffa innan jag dör: Jennifer Lawrence helt klart! Vem vill inte ha henne som bästa vän? Jag avgudar henne verkligen och jag är seriös. Älskar hur rolig hon är, smart och hur hon är sig själv, pure beauty. Men också J.K. Rowling för då kan jag få svar på många av mina frågor och det skulle vara så... jag vet inte... inspirerade typ. Och Emma, Dan och Rupert... och Josh Hutcherson, haha!
4. Favorit Harry Potter bok: Min första Harry Potter bok jag läste var Hemligheternas Kammare. Och jag älskar verkligen den. Den är lite så där mysterium (ja jag vet.. alla böckerna är sådana men tyst). Men jag älskar verkligen ALLA Harry Potter böcker. Okej så mina favoritER är väl... Hemligheternas Kammare, Fången från Azkaban, Flammande Bägaren och Dödsrelikerna. För svårt val.
5. Boken jag blev besviken på: Beautiful Creatures! För att mitten var så himla seg så det finns inte. I början var den väldigt intressant sen i mitten bara... NEJ! Jag har faktiskt inte läst ut den än (och jag vet inte ens om jag kommer) för den är så seeg. Trodde den skulle vara bättre...
6. Elevhem (test): Ravenclaw! Fast jag är faktiskt en blandning mellan Hufflepuff och Ravenclaw.
7. Distrikt (test): Distrikt 11. Yeeey Löve it!
8. Falang (test): Erudite. Jupp! Det är väl... najs? x)
9. Alv, Hob, Dvärg, Människa eller Trollkarl (test): En vän på mugglis skickade mig ett test och jag gjorde det (ganska självklart....). Kan ni gissa vad jag blev? EN FREAKING HOB! :D
Trodde faktiskt inte att jag skulle bli det med tanke på att jag är en Ravenclaware och är en av De Lärda så borde jag väl vara en alv? Men nope, hob blev det och det är mina "favoritvarelse" i Midgård. Så yeey!
10. Favoritomslag på Harry Potter: Svårt. Gaah får väl bli De Vises Sten för att den ser så magisk ut med alla färger. Nu tänker jag såklart på de svenska omslagen eftersom de är de allra finaste!
11. HATAR DE HÄR KARAKTÄRERNA: Joffrey! Umbridge! De är de värsta EVER! Det är inte så att jag är missnöjd, och att de är dåligt gjorda utan att... asså de är bara hemska. xD Hur kan författarna göra så att man hatar någon så mycket, jag fattar inte?!?

Hoppas ni tyckte om det här inlägget och jag kommer kanske göra samma eller något liknande i framtiden! Ha det så bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna här på mitt inlägg! Jag svarar på alla. ^^