Startsida

måndag 16 september 2013

A till Ö-undersökning

Hittade en enkät hos Mittimellan för ett tag sedan och jag tänkte jag kunde göra den. Hoppas att det är okej gottfolk! ;)

Author you’ve read the most books from: Det måste nog vara J.K. Rowling. Har läst 10 böcker från henne. De sju Harry Potter böckerna och The Tales of Beedle the Bard, Quidditch Trough the Ages och Fantastics Beats and Where to Find Them. Men måste verkligen läsa The Casual Vacancy.




Best Sequel Ever: Catching Fire såklart! Den är så himla bra. Allt det där med klockan och så.... Gillar att Suzanne Collins inte bara skrev om arenan utan tog med det viktiga i början. Finnick, Johanna och Beete som är några av mina favoritkaraktärer i Hungerspel-trilogin är med för första gången. Boken är så magnifik, den är så bra gjord.


Currently Reading: Jag läser 5 böcker för tillfälligt (inte omläsningen då). Jag brukar läsa ganska många på samma gång. Det är Percy Jackson Monsterhavet, Delirium (som jag precis börjat på.... hehe), Wallflower, Kampen om Järntronen (ja jag läser den fortfarande), De Utvalda Monstrets Dotter (känner mig efter).
Men läser också om Harry Potter och Halvblodsprinsen (typ 1000:de gången), Hungerspelen (också typ 1000:de gången) och Divergent (andra gången).



Drink of Choice While Reading: Brukar dricka varm choklad på vintern. 
"Va dricker hon inte te!?!" NEJ USCH!! 
Saft på sommaren. ;)



E-reader or Physical Book? "Riktig" bok! Jag vill ha det för om jag bara läser på en skärm så blir jag trött i ögonen. Och det är mycket finare med riktig bok, då kan man ha den på hyllan och bara kolla på den... xD

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School: Finnick, Peeta (Hungerspelen), Ron, Harry (Harry Potter) Jon, Robb (Game of Thrones), Jace (The Mortal Instruments), Four (Divergent) och säkert också Percy Jackson, hehe...
Har ganska många... så det blir svårt att välja... om man inte dejtar alla ... ;)

Glad You Gave This Book A Chance: Kanske De Utvalda... Hade inte hört jättemycket om den men en kväll så sa jag till mig själv att ta upp boken och börja läsa. Och jag är jätteglad att jag gjorde det för den är fantastisk. 
Eller Delirium, har precis börjat, jag vet, men den är jättebra hittills. Den har legat och "skräpat" i bokhyllan. Har inte alls haft lust att läsa den men är glad att jag gjorde!

Hidden Gem Book: Ingen aning...

Important Moment in your Reading Life: Allt! Att jag har skaffat nya vänner med hjälp av t.ex Harry Potter (exempelvis på den HÄR underbara sidan). 
Att jag kan fly från verkligenheten när jag har det jobbigt och bara sätta mig ner och läsa en av mina favoritböcker som har förändrat mitt liv totalt.

Just Finished: Förr eller senare exploderar jag av John Green! En helt otrolig fin bok.

Kinds of Books You Won’t Read: Tråkiga "not-fantasy" eller något i den stilen. Sådana böcker som "ett år med en tonåring". Där det bara händer "vanliga" saker. "Åå kolla en snygg kille, OMG, han kommer hitåt. OMG han börjar prata med mig." Stör mig sååå sjukt mycket på sådana böcker. Man vet att de alltid ska sluta lyckligt, att den här "tjejen" blir ihop med en kille osv. Blääää
Typ Twilight fast utan något övernaturligt.

Longest Book You’ve Read: Det är säkert Harry Potter och Fenixorden, 1001 sidor.

Major book hangover because of: Harry Potter och Dödsrelikerna. Kände mig nästan deprimerad, satt på mitt rum och bara stirrade i taket. "Slut nu då" tänkte jag. Läste nog inte en bok på flera dagar. Men när jag väl började så läste jag om serien igen. Fick mig att känna mig mycket bättre.
Boken var så sorglig och jag har liksom följt Harry Potter och då när jag läste ut sista boken kände det som om en del av mig förstördes. 

Number of Bookcases You Own: Två! En som jag har bild på här i bloggen, en annan som hänger lite längre ifrån.

One Book You Have Read Multiple Times: Hmmm... någon Harry Potter bok. Jag tror det är Hemligheternas Kammare eftersom det är en av mina favoriter i serien. 
Det är nog också Hungerspelen som jag läst mlijontals gånger.

Preferred Place To Read: Sommaren, oftast hängmattan eller min soffa om det regnar. På vintern, lite överallt i mitt hus.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read: 
"After all this time?"
"Always", said Snape.

"You love me. Real or not real?"
"Real"




Reading Regret: Haha vet faktiskt inte....

Series You Started And Need To Finish(all books are out in series): De Utvalda! Känns som jag är den enda som inte läst ut serien än. 

Three of your All-Time Favorite Books: Harry Potter, Hungerspelen, Sagan om Ringen (nu räknade jag serier men whatever...)

Unapologetic Fangirl For: Mina favoritböcker <3
                                                               
                                                            Kände för att göra en egen:
(Hungerspelesbilden och Sagan om Ringen bilden har jag tagit)

Very Excited For This Release More Than All The Others: Allegaint, like OMG! Snart så!!

Worst Bookish Habit: Att jag köper upp mina pengar på böcker...

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book: "Sagor från Midgård" av J.R.R Tolkien.

Your latest book purchase: "Förr eller senare exploderar jag" av John Green

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late): Förr eller senare exploderar jag. En av världens mest finaste och sorgligaste bok jag någonsin läs.

Ålder då du lärde dig att läsa: Tror jag var fem år då! :)

Äldsta boken du har läst (i originalutgivningsår): The Hobbit, 1937

Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok som du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst): Själlös av Gail Carriger, är inte jättesugen men måste verkligen börja läsa den snart! (Och helt plötsligt blev det konstig text -.-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna här på mitt inlägg! Jag svarar på alla. ^^