Startsida

måndag 5 maj 2014

Läst och sommarläsning!

Nu har maj precis tagit start och snart är det sommarlov! Som jag har längtat. Jag hann bara läsa tre böcker i april... Det ska jag faktiskt skylla skolan på, hehe. Eftersom jag går i nian så är det mycket prov (både vanligt och nationella) och läxor. Det sista nu är värst då man känner en sådan press på att lyckas med allt. Så jag har tyvärr inte haft tid att läsa så mycket. 
Aja nu ska jag inte låta negativ utan april har faktiskt varit en rätt så bra månad!

De lästa böckerna är "The Maze Runner"- James Dashner, "Legend"- Marie Lu och 
"Percy Jackson, Titanens Förbannelse"- Rick Riordan.

Kommentar: Det här tre böckerna var så sjukt underbart bra! Alla av de här böckerna var spännande och kan inte vänta på att får läsa de andra böckerna i serierna. Jag tror nog att min favorit av de här tre är Percy Jackson, bara för att huvudkaraktären (Percy) är en sådan rolig och bra karaktär. Boken är rolig, spännande och väldigt intressant. Själv är jag ganska intresserad i historia, då grekiska "gamla" gudar är med i boken.
Andra bra huvudkaraktärer är June och Day från "Legend", några av de mest intressanta karaktärer jag någonsin läst om.
Men som sagt, böckerna var alltså riktigt bra!    

De här böckerna hade jag tänkt att läsa i sommar, längtar efter att få läsa dem!

1 kommentar:

  1. Svar: Ja, det hade jag tänkt :) Den borde komma upp ganska så snart!

    SvaraRadera

Kommentera gärna här på mitt inlägg! Jag svarar på alla. ^^